10 Aralık 2014 Çarşamba

Rüya Tabirleri

Rüya tabirlerine dikkat etmeye çalışırım az çok. Çünkü üç vakte kadar zengin olacağımı, dünyaları sarsacak bir aşka sahip olacağımı ve çok başarılı olacağımı söyleyen herkesi, her şeyi dinlerim, net. İnsan kendini mi kandırıyor, gazlıyor mu belli değil. Ama şimdiye kadar fena da olmadı hani sonuçları. Neyse.


Burada Urban Outfitters' da (hakkında bir yazı yazmıştım tükanın) bir acayip kitap görmüştüm. 'Rüyaların Dili' diye. Tabii UO' da yaklaşık bir 50 dolara satılıyordu ben de Amazon' dan normal bir fiyatla aldım kitabı. 

Kitap sözlük gibi yazılmış. O kadar gerçekçi duruyor ki yazdıkları. Bizdekiler gibi yok "İmam Nablusi' ye göre.." yok "İmam Gargari' ye göre" falan gibi gerzeklikler yok. Net yahu kitap. Yazan söylüyor yazan! Ve bizde tabir edilen bazı şeylerin başka milletlerde nasıl tabir edildiğini görmek çok enteresan geliyor bana. Bizde mesela sinek görmek, kötü bir işarettir çoğu zaman. Sinek öldürmek iyi sayılır. Ama bu kitapta sinek görmek başarı, gördüğün sinek sayısı başarılarının sayısı demek oluyor. Aynı şey solucan için de geçerli. Rüyada köpek görmek bizde dost anlamına gelir (siyah değilse köpek, sünniler bayılır renklere göre hayvan sevmeyi) bunlarda yeni bir aşk demekmiş.


Aklıma geldikçe artık bakıyorum. İnsanlara soruyorum neler görmüşler diye. Siz de rüyanızda bir şey görürseniz söyleyin bakayım buradan neymiş. 

PS: Sons Of Anarchy final yaptığında bir yazı yazacaktım. Finali izledim. Hepinizden önce izlediğimi varsayarak (saat farkı) sizlere izlemeniz için birkaç gün vereyim. Spoiler verirken bokunu çıkarmak istemiyorum çünkü. Birkaç gün sonra SOA yazısı elinizde bebeyim. SOA nedir bilmeyenlere de bu 7 sezonu izlemeleri için birkaç gün veriyorum. Karşıma izlemeden çıkmayın.

2 yorum:

  1. aynı şeyleri bende yaşadım zaman zaman hatta rüya görmek için bile uyuduğum oldu,gördüm de. bu arada kalemini hakikaten beğeniyorum.yazmak için başına oturduğun besbelli.benim gibi çalışma saatleri arasında içim parçalanıyor,yazayım demiyorsun.beğeniyle takipteyim.

    YanıtlaSil